Blog

Importanta relației client-designer

Tinem sa mentionam inca de la inceput ca acest articol vizeaza atat partea logo design si cea de grafica publicitara.

In vederea elaborării machetei de design, relația client – grafician este deosebit de importantă și trebuie tratată cu atenție și răbdare pentru ca rezultatul final să corespundă pe cât posibil cerințelor inițiale ale clientului. Toti cei ce se ocupa cu prestarea de design grafic si servicii publicitare sunt deja sunt familiarizati cu clientii dificili. Acestia exista datorita unui deficit de rabdare, intelegere si cunostinte estentiale in acest domeniu dar si din incapacitatea noastra, a prestatorilor de a le explica cum functioneaza.

Nu de putine ori ne pomenim cu clienti ce se mira consternati, de faptul ca dupa 20 de ore de munca si revizuiri pentru un simplu poster, pretul machetei poate fi si chiar de ori mai mare decat printul. Unii clienti nu inteleg ca intra in directa lor responsabilitate de a ne furniza materiale si indicatii despre comanda ingreunand astfel procesul de executie si marind pretul final al comenzii. In cele ce urmeaza vom enumera sumar cateva din principiile LR Grafica Publicitara si Web Design ( liviurosoga.ro), informatii e se regasesc si in termenii si conditiile firmei noastre. Prin intelegerea acestor termeni si notiuni, beneficiaza ambele parti si creste sansele unei colaborari reusite.

Un avans este necesar pentru a ne asigura de fermitatea comenzii si este o garantie a seriozitatii clientului, Odată achitat avansul se stabilește o întâlnire fizică sau virtuală între grafician și un reprezentant al clientului în vederea realizării machetei ce urmează a fi printată. Macheta este concepută în format vectorial (.crd,.eps,.pdf). Acest format este disponibil pentru client doar după achitarea întregii sume.

Clientul are responsabilitatea de a oferii o descriere cât mai completă pentru ceea ce iși dorește, precum și materiale grafice ajutătoare. Clientul trebuie să dea dovadă de un anume grad de flexibilitate și de înțelegere.

Clientul nu poate sa ceara la infinit modificari si trebuie sa se incadreze intr-o anumita perioada de timp. De asemenea este de bun simt sa nu se faca modificari majore in cerinte la mijlocul comenzii.

Graficianul are responsabilitatea de a urma specificațiile clientului dar și de a venii la întâmpinarea acestuia cu idei și sugestii.

Graficianul are dreptul sa refuze anumite poze oferite de client în cazul în care nu corespund rezoluției necesere raportate ladimensiunea printului și de a-I oferii alternative.

Durata de timp pentru realizarea machetei nu este fixă, variând în funcție de complexitate, disponibilitatea clientului, reviziile cerute de către acesta și alți factori. Durata de timp afisata in oferta este aproximativa si se bazeaza pe experienta proiectelor realizate.

Masurarea suprafetelor in vederea obtinetii dimesiunilor de printare se efectueaza de catre un consultant/agent LR Grafica Publicitara si Web design sau se comunica scris (SMS, WhatsUP. E-mail, Facebook Messenger) de catre client.

ATENȚIE: În momentul în care macheta este finalizată, clientul are OBLIGAȚIA de a verifica corectitudinea textului, eventuale greșeli gramaticale sau de aranjament. Odată dat bunul de tipar (ok-ul) de către client, toate greșelile descoperite ulterior sunt asumate de către acesta! De asemenea la fel stau lucrurile si in cazul comunicarii de dimensiuni sau masuratori gresite.


Call Now ButtonSuna Acum